zondag 1 juni 2008

ICT en kleuteronderwijs

Beste bloggertjes!!

De keuzestage zit er op.
Ik heb 2 weken lesgegeven aan de kleutertjes.
Ik moet zeggen het was een unieke en leerrijke ervaring. Ik heb heel wat bijgeleerd in deze 2 weken. ICT bij de kleuters was de mentoren zeker en vast niet vreemd.
Ik heb ICT dan ook geïntegreerd tijdens deze stage.
Tijdens hoekenwerk konden de kleuters regelmatig aan het werk met de computer.
Spelopdrachten zoals met kleuren en vormen werken kwamen aan bod.
Velen denken dat kleuters hier nog te jong voor zijn. Maar uit ervaring heb ik gezien dat hoe vroeger je hiermee begint hoe beter voor het kind. Op die manier gaat de kleuter hier al van proeven. En dat is toch wel de bedoeling van het onderwijs denk ik dat kinderen op jonge leeftijd geregeld met nieuwe dingen in contact komen en er al eens kennis mee maken.

Geen opmerkingen: